Pirkėjų įpročių tyrimas

Pastaruoju metu didelė tyrimų dalis yra skiriama sparčiai besikeičiantiems pirkėjų įpročiams stebėti. SDL atliktas tyrimas Junginėse Valstijose, Australijoje, Singapūre bei Jungtinėje Karalystėje parodė, kad net 77 proc. respondentų pripažįsta, kad internetinių parduotuvių prekes apžiūri tradicinėse parduotuvėse, ketindami vėliau jas įsigyti internetu. Pastebėta, kad toks apsipirkimo būdas (angl. showrooming) labiausiai paplitęs išsivysčiusiose šalyse. Lietuvoje fizinė prekių apžiūra prieš perkant internete dar nėra tokia populiari – TNS LT paskelbto „Mobile Life“ tyrimo rezultatai parodė, kad taip prekes renkasi tik 6 proc. visų 16-60 m. vartotojų. Tačiau tikėtina, kad didėjant išmaniųjų telefonų bei interneto vartotojų skaičiui Lietuvoje, šis apsipirkimo būdas taps vis populiaresnis. Dar viena ryškėjanti tendencija – vis daugiau vartotojų linkę dalintis savo nuomone apie prekes internete arba prieš pirkdami pasidomėti kitų vartotojų atsiliepimais, prekių apžvalgomis. TNS LT skelbto „Mobile Life“ tyrimo rezultatai rodo, kad mažiausiai kartą per mėnesį pusė Lietuvos interneto vartotojų (49 proc.) prieš įsigydami prekę apie ją pasidomi internete. Palyginimui, CMA (Content Marketing Association) studija parodė, kad 68 proc. vartotojų Didžiojoje Britanijoje internete linkę ieškoti informacijos apie dominančius prekės ženklus, o „TalkTrack“ tyrimas Didžiojoje Britanijoje 2011 m. atskleidė, kad tipinis šalies vartotojas aptaria net 10 prekės ženklų kiekvieną dieną, trečdalį jų rekomenduodamas kitiems. Didžiosios Britanijos pavyzdys rodo, kad ateityje galima tikėtis šių skaičių augimo mūsų šalyje. Tiek tradicinės, tiek internetinės parduotuvės turėtų atidžiau vertinti turinio marketingo (angl. content marketing) svarbą, kuris tam tikrais atvejais gali suvaidinti net svarbesnį vaidmenį nei tradicinis marketingas bei tapti puikia galimybe mažesniais kaštais paskatinti pardavimus bei padidinti vartotojų lojalumą tam tikram prekės ženklui.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *