JK pareigūnams antradienį susirūpino galima žala aplinkai ir ieškojo atsakymų per dieną po to, kai krovininis laivas pataikė į tanklaivį, gabenantį reaktyvinį kurą JAV kariuomenei prie Rytų Anglijos, todėl abu laivai nusirengė.
Po Portugalijos registruoto konteinerio laivo „Solong Solong“, išpiltas į Šiaurės jūrą, reaktyvinis kuras iš plyšusio rezervuaro „Solong“ pirmadienį papasakojo JAV voką tanklaivį „MV Stena“. Susidūrimas sukėlė sprogimus ir gaisrus, kurie degė daugiau nei 24 valandas. Antradienio rytą iš sraigtasparnio nufilmuotos filmuotos medžiagos parodė, kad gaisras iš esmės buvo tanklaivyje, kurio uosto pusėje buvo didelis gashas.
JK pakrančių apsaugos agentūra antradienį pareiškė, kad „Solongas vis dar užsidega, o gaisras laive„ Stena “nepriekaištingai smarkiai sumažėjo“. Jis teigė, kad krovininis laivas dreifuoja į pietus, atokiau nuo tanklaivio, o aplink abu laivus buvo įdėta 1 kilometro (maždaug 1/2 mylios) atskirties zona. Vyriausybė teigė, kad buvo tiriama susidūrimo priežastis, tačiau nebuvo jokių požymių, kad būtų galima žaisti.
Vyriausybės ministras Matthew Pennycook teigė, kad tai „greitai judanti ir dinamiška padėtis“.
Jis sakė, kad oro kokybės rodmenys buvo normalūs, o pakrančių apsaugos padaliniai „yra gerai pasirengę sulaikyti ir išsklaidyti bet kokius naftos išsiliejimus“ su įranga, įskaitant iš indų dislokuotų strėlių, kad būtų sustabdytas naftos plitimas, ir orlaivius, kurie gali purkšti dispersantus į išsiliejimą.

Susidūrimas paskatino didelę gelbėjimo valčių gelbėjimo operaciją, pakrančių apsaugos orlaivius ir komercinius laivus Foggy North Sea.

Gaukite kasdienių nacionalinių naujienų
Gaukite svarbiausių dienos naujienų, politinių, ekonominių ir dabartinių reikalų antraštės, kartą per dieną pristatytos į jūsų gautuosius.
Visi, išskyrus vieną iš 37 įgulos narių iš dviejų laivų, buvo saugiai atvežti į krantą Grimsbio uoste, maždaug 150 mylių (240 kilometrų) į šiaurę nuo Londono, be didelių sužalojimų. Dingo vienam įgulos nariui, o pakrančių sargybiniai atšaukė paiešką vėlai pirmadienį.
JK jūrų avarijos tyrimo skyrius pradėjo rinktis įrodymus, kas sukėlė Solongą, išrikiuotą iš Grangemouth, Škotija, į Roterdamą, Nyderlandus, pataikyti į stacionarų tanklaivį, kuris buvo įtvirtintas maždaug 10 mylių (16 km) nuo Anglijos pakrantės.
Tyrimui vadovaus JAV ir Portugalija – šalys, kuriose laivai yra pažymėti.
183 metrų (596 pėdų) „Stena“ nepriekaištinga veikė kaip JAV vyriausybės tanklaivių saugumo programos dalis-komercinių laivų grupė, kuriai prireikus galima gabenti degalus kariuomenei. Jos operatorius, JAV įsikūrusi jūrų valdymo įmonė „Crowley“, teigė, kad 16 rezervuarų ji nešė 220 000 barelių reaktyvinio-A1 degalų, iš kurių bent vienas buvo plyšęs.
Bendrovė teigė, kad neaišku, kiek degalų nutekėjo į jūrą.
„Solong“, laivybos kompanijos „Ernst Russ“ savininkas teigė, kad, priešingai nei ankstesniuose pranešimuose, laivas nešiojo natrio cianido konteinerius, kurie, derinant su vandeniu, gali sukelti kenksmingas dujas. Jis teigė, kad keturiuose tuščiuose konteineriuose anksčiau buvo cheminė medžiaga.
„Mūsų komanda aktyviai bendrauja su visomis vietos valdžios institucijomis, ir mes bendradarbiausime su valymo komandomis, kad užtikrintume visas pastangas, siekiant sušvelninti tolesnį poveikį jūrų aplinkai“, – sakoma bendrovės pranešime.
„Greenpeace UK“ teigė, kad dar per anksti įvertinti bet kokią žalą aplinkai dėl susidūrimo, kuris įvyko netoli judrios žvejybos vietų ir pagrindinių jūros paukščių kolonijų.
Aplinkosaugininkai teigė, kad nafta ir cheminės medžiagos kelia pavojų jūros gyvybei, įskaitant banginius ir delfinus bei paukščius, įskaitant pufinus, gannus ir gilemotus, gyvenančius ant pakrančių uolos.
Šefildo universiteto jūrų ekologijos ir gamtosaugos dėstytojas Tomas Webbas teigė, kad laukinė gamta palei tą kranto ruožą „yra didžiulė biologinė, kultūrinė ir ekonominė svarbi“.
„Be daugelio metų, esančių ištisus metus, be daugelio migruojančių rūšių yra labai svarbus“, – sakė jis.
Alexas Lukyanovas, kuris modeliuoja naftos išsiliejimą Readingo universitete, teigė, kad poveikis aplinkai priklausys nuo daugelio veiksnių, įskaitant „išsiliejimo dydį, oro sąlygas, jūros sroves, vandens bangas, vėjo modelius ir naftos tipą“.
„Šis konkretus įvykis kelia nerimą, nes atrodo, kad jis susijęs su nuolatiniu aliejumi, kuris lėtai sklinda vandenyje“, – sakė jis. „Aplinkos rinkliava gali būti didelė“.
& Kopijuoti 2025 „The Canadian Press“