Šis garso įrašas generuojamas automatiškai. Praneškite mums, jei turite atsiliepimų.
Dauguma socialinės žiniasklaidos rinkodaros specialistų naudoja dirbtinio intelekto įrankius, tačiau mažiau nei pusė jų pastebi reikšmingą efektyvumo padidėjimą, bent jau šiame etape.
Tai viena iš pagrindinių išvadų iš naujausios „Emplifi“ ataskaitos „Socialinės žiniasklaidos rinkodaros padėtis 2026 m.“, kurioje daugiau nei 500 rinkodaros specialistų įžvalgos įtrauktos į pagrindines jų dėmesio ir plėtros sritis, kai jie laukia kitų metų.
Visą ataskaitą galite atsisiųsti čia, tačiau šiame įraše pažvelgsime į kai kurias pagrindines pastabas.
Pirmiausia, kaip minėta, dirbtinis intelektas yra labai akcentuojamas, o dauguma (82 proc.) respondentų nurodė, kad dabar naudoja AI įrankius savo kasdieniuose procesuose.
„Analytics“ ir turinio kūrimas yra dažniausiai naudojami šių įrankių atvejai, o skelbimų taikymas užima trečią vietą sąraše.

Nors kalbant apie naudą, tik 35 % rinkodaros specialistų teigia, kad jie pastebėjo reikšmingą šių įrankių našumo padidėjimą, o dauguma teigia, kad naujausios dirbtinio intelekto parinktys davė nedidelę naudą.

Tai gali lemti įvairūs veiksniai – nuo žinių spragų ir žmonių, kurie tiksliai nežino, kaip kol kas galėtų geriausiai panaudoti šias priemones savo kasdieniame procese, iki įterpto darbo elgesio, kurį daugeliu atvejų bus sunku pakeisti.
Taip pat yra tikimybė, kad dirbtinio intelekto įrankiai nekeis darbo revoliucijos taip, kaip daugelis tikisi. Daugeliu atvejų dirbtinio intelekto įrankiai geriausiai veikia kaip papildomi priedai, o kai kuriais atžvilgiais jie neteisingai suformuluoti kaip išmaniosios mašinos, kurios nuo pat įgyvendinimo momento galės perimti didmeninę žmonių darbo prekybą.
Kurie jie nėra. Tiesą sakant, termino „dirbtinis intelektas“ vartojimas, kaip mes jį žinome pagal šiuolaikinį apibrėžimą, yra klaidingas, nes šios priemonės visai nėra protingos, jos negalvoja, tiesiog puikiai atpažįsta šabloną ir kaip tokia, atsako į pokalbio užklausas.
Šia prasme efektyvumo padidėjimas gali būti labiau susijęs su tuo, ko turėtume tikėtis, o platesnė ažiotažas apie AI iš tikrųjų viršija galimą profesinę naudą.
Tai iš tikrųjų yra kiekvienu konkrečiu atveju, ir sunku tiksliai apibrėžti, ką šie rezultatai rodo.
Kita vertus, ataskaitoje nagrinėjamas influencerių rinkodaros augimas ir tai, kaip rinkodaros specialistai nori kreiptis į influencerių vadovaujamas reklamas:

Kaip nurodyta aukščiau, 67 % rinkodaros specialistų planuoja padidinti savo influencerių biudžetus 2026 m., o prekės ženklo žinomumas yra pagrindinis influencerių reklamos pranašumas.
Išpopuliarėjus trumpų formų vaizdo įrašams, influencerių rinkodara tapo vertingesnė, nes daug sunkiau įsitraukti į trumpų formų vaizdo įrašų tendencijas, jei nesuprantate terpės ir būdo, kaip žmonės ja naudojasi. Influenceriai tai žino įgimtai, todėl prekės ženklai dabar kreipiasi į savo žinias, kad padidintų savo reklamas, o influenceriai dabar taip pat, be abejo, turi tokią pat įtaką, kaip ir tradiciniai įžymybių pritarimai.
Ataskaitoje taip pat nagrinėjami nauji požiūriai į vartotojų sukurtą turinį ir tai, kaip rinkodaros specialistai naudoja NST.

Nors respondentai taip pat išvardijo savo pagrindines kitų metų dėmesio platformas:

Kaip matote, „Instagram“ išlieka lyderiu, po kurio, kiek stebėtinai, seka „LinkedIn“.
Tai gali atspindėti apklausoje dalyvaujančius rinkodaros specialistus, tačiau tai taip pat gali atspindėti didėjančią LinkedIn, kaip jungiamosios platformos, svarbą, kai vis daugiau žmonių dalyvauja „LinkedIn“ sklaidos kanale.
Be to, apačioje yra įdomi papildoma pastaba apie „Reddit“. „Reddit“ tapo labiau dėmesio centre dėl to, kaip dažnai AI pokalbių robotai nurodo „Reddit“ savo atsakymams. Akivaizdu, kad daugiau rinkodaros specialistų į tai atkreipia dėmesį.
Nors „Emplifi“ pažymi, kad rinkodaros specialistai iš tikrųjų nori paskirstyti savo išteklius daugiau platformų, o ne tam tikrose platformose.
„Tikroji istorija yra diversifikacija. Kadangi biudžetai ir komandos apima kelias platformas, technologijos tampa būtinos efektyvumui palaikyti. Automatizavimas, AI planavimas ir kelių kanalų analizė padeda prekių ženklams plėsti savo natūralų pasiekiamumą ir buvimą bendruomenėje be perdegimo.”
Patarčiau per daug skelbti kryžmiškai atsargiai, nes kiekviena platforma yra skirtinga ir reikalauja skirtingo požiūrio į turinį, o žmonės, kurie jus seka keliose platformose, gali susirgti matydami tuos pačius atnaujinimus.
Tačiau rinkodaros specialistai nori pasinerti į daugiau platformų, nes besivystančioje internetinėje aplinkoje jie siekia maksimaliai padidinti persiuntimų skaičių.
Ataskaitoje taip pat nagrinėjami turinio tikslai ir tipai bei tai, kaip rinkodaros specialistai tobulina savo strategijas.

Logiškai mąstant, pagrindinis dėmesys skiriamas trumpų formų vaizdo įrašams, o metrikos srityje svarbiausias prioritetas yra įsitraukimo didinimas. Įdomu tai, kad potencialių klientų generavimas yra trečias sąraše, o tai atrodo keista, tačiau, remiantis šiomis įžvalgomis, atrodo, kad didesnės traukos sukūrimas socialinėse programose yra pagrindinis veiksnys siekiant šio tikslo.
Keletas įdomių pastabų, kurios galėtų padėti formuoti jūsų socialinės žiniasklaidos rinkodaros strategiją arba bent jau suteikti jums konteksto, kur žiūri jūsų bendraamžiai, kai jie nustato savo 2026 m.
Čia galite atsisiųsti visą „Emplifi“ ataskaitą „Socialinės žiniasklaidos rinkodaros būklė 2026“ (prisiregistravus el. paštu).